Actualitat general

Reunió Informativa 29 de Novembre al Auditori 17:15

Dies 28-29-30-31 de Gener
Esquí a Arcalís
Hotel la planada a Ordino

El preu és de 350€  

(Els alumnes que portin tot el material d’esquí se’ls descomptarà 7,50€ del preu total de l’activitat)

El lloguer de Snow augmenta en 32,00€ el preu de l’activitat (només pels alumnes d’ESO i BAT)

Recordem que l’activitat inclou:

  • Els transports d’anada i tornada a Andorra
  • El desplaçament diari a les pistes d’esquí
  • L’estada a l’Hotel La Planada en règim de mitja pensió
  • Els dinars a la cafeteria de l’estació d’esquí (self service)
  • El forfait de 3 dies
  • Curs d’esquí (2 hores diàries pel matí) amb monitors de l’Escola d’Esquí d’Arcalís i el lloguer del material
  • Assegurança d’accidents

Estimades famílies,
Com a novetat d’aquest any, tal com us indicàvem, la inscripció a la carretel·la 2020 es farà a través de la pàgina web.

L’alumne Yan Shchasnovich obté la Distinció Especial en superar la seva nota el 9.

Seguint amb el que ja va sent una tradició, la totalitat dels alumnes de l’escola Elisabeth ha superat amb èxit les proves de accés a la universitat (PAU) del passat curs escolar, obtenint una nota mitjana superior en gairebé mig punt a la dels alumnes de tot Catalunya. Cal considerar aquesta dada amb molta satisfacció, en atenció al gran nombre d’alumnes de l’escola que s’hi va presentar.

I com a cirereta d’aquest pastís, un d’aquests alumnes, Yan Shchasnovich, ha rebut del Consell Interuniversitari de Catalunya la distinció especial que hom atorga a aquells que hagin obtingut una nota igual o superior a 9 en la fase general de les PAU 2019.

Tots els membres de l’escola ens sentim molt orgullosos per aquests bons resultats que, any rere any, constitueixen un reconeixement a la tasca educativa del centre i que afavoreixen que les famílies ens puguin veure com un referent en l’assoliment de l’excel·lència acadèmica.

Només ens queda aprofitar aquesta nota per desitjar molta sort i molts èxits a tots els nois i noies que van finalitzat els seus estudis a l’escola durant el curs 2018-19.

TOTS FEM ESCOLA, TOTS FEM ELISABETH!!

Us recordem els dies de VENDA DE LLIBRES a la mateixa escola:

Dia 5 de setembre (dijous) de 9 a 13 i de 17 a 19 hores, per a tots els nivells.

Dia 6 de setembre (divendres) de 9 a 13 i de 17 a 19 hores, per a tots els nivells.

Dia 7 de setembre (dissabte) de 9 a 12 hores, per a tots els nivells.

Els llibres s'hauran de pagar en efectiu abans de recollir-los al menjador de l'escola.

 

Primària Llistat Llibres 2019-2020

ESO Llistat Llibres 2019-2020

BAT Llistat Llibres 2019-2020

 

 

 

 

 

 

 

 

Benvolgudes famílies,


Com cada inici de curs, us fem arribar aquells aspectes organitzatius que cal que tingueu presents pel proper curs escolar 2019-2020. Al mateix temps us agrairem una lectura atenta de les pàgines centrals, dels aspectes pedagògics significatius que us remarquem en aquest llibret informatiu i dels canvis organitzatius més importants per aquest nou curs que iniciarem.

Durant el curs escolar 19–20 l’Escola Elisabeth continua el desplegament de la tercera línia educativa a l’etapa Secundària.

El creixement vegetatiu anual ens ha permès portar a terme la implantació d’aquesta tercera línia analitzant en cada moment les oportunitats que el creixement ens oferia per dur a terme noves pràctiques educatives encaminades a millorar el Projecte Educatiu que el nostre centre docent representa.

Consolidar l’excel·lència i l’organització del projecte educatiu són dos reptes que hem anat treballant durant els últims anys. Per aquest motiu, durant el curs 19-20 continuem apostant per nous projectes pedagògics que pretenen actualitzar el nostre model d’escola. L’aposta decidida de l’Equip Directiu i del Consell Rector, amb la complicitat necessària del claustre de professors, acompanyada d’un intens treball formatiu dels mestres, professors/es i educadors/es que conformen l’equip docent, s’encamina a treballar i estudiar noves metodologies, més actuals i significatives, posant a l’abast dels alumnes els mitjans tecnològics i els recursos necessaris per a què aconsegueixin més capacitat, autonomia i competència.

En els 11 anys que ja portem en el nou complex educatiu, el creixement d’aquest projecte singular, únic en la nostra província i referent en el territori es consolida amb fermesa i qualitat. Ens queda molt per fer i continuarem treballant per als nostres alumnes, per a què a més a més de tenir la millor preparació acadèmica interioritzin aquells valors personals i socials que els ajudaran a ser millors persones i millors ciutadans. Volem donar la benvinguda als nous cooperativistes, als nous alumnes i als nous professors/es esperant de tots el major grau de participació i implicació en el desenvolupament de les activitats que giren al voltant de l’ensenyament educatiu a la nostra escola.
Us desitgem que el curs escolar 2019-2020 compleixi totes les vostres expectatives.

 

Amb els últims dies del mes d'abril de 2019 va tenir lloc, al Teatre Auditori de Salou, la trenta novena edició de l'Acte de Lliurament de Premis del Concurs Literari de l’Escola Elisabeth.
L'esdeveniment celebrat al TAS va comptar amb la presència de l'Alcalde de Salou el Sr. Pere Granados, del Director de l'escola Sr. Enric Masià i de la Presidenta de la societat cooperativa Elisabeth la Sra. Anna Salvia, és la cloenda d'una llarga sèrie d'activitats creatives que realitzen tots els alumnes de Primària i de Secundària al voltant de la creació literària i de la recitació de poesia, que es coordinen des del departament de Llengua.

El català, el castellà i l'anglès són les llengües utilitzades pels alumnes per conformar les seves sorprenents creacions, sempre plenes d'imaginació i d'enginy, que edició rere edició tant ens sorprenen als més grans i, que tant dificulten les decisions dels membres del jurat (format per pares, per representants del Consell Rector i del Consell Escolar, per col·laboradors especials i per professors).

Tal com va comentar, la Sra. Virginia Martínez, a la cloenda de l'acte, trenta nou edicions avalen una manera d'entendre i de fer basada en una línia pedagògica que s'ha mostrat efectiva i actual.

Volem felicitar a tots els participants en el XXXIXè Concurs Literari de Sant Jordi 2019

Inscripcions tancades

DATA: Del Dimarts 29 de gener a les 17 fins divendres 1 a les 22h a l'Escola
LLOC: Andorra - Ordino-Arcalís
PLAÇES: 55

DATA REUNIÓ INFORMATIVA: Divendres 14 de Desembre a les 17:15 - Sala Forum

OBJECTIU

L'objectiu principal de la sortida a la neu és la iniciació i/o perfeccionament de l'esquí i la convivència que genera aquesta activitat fora del marc escolar.

L'activitat principal i obligatòria és la realització d'un curs d'esquí d'acord amb el grau de coneixements que tingui cadascú.

Tots els participants han de mantenir la conducta, tant a l'estació hivernal com a l'hotel i com en qualsevol indret, d'acord amb les normes de convivència i respecte bàsiques i els reglaments dels respectius llocs.

 

L’activitat inclou:

  • Transports d’anada i tornada a Andorra
  • Transport diari a pistes
  • Estada a l’Hotel La Planada al poble d’Ordino
  • Dinar a la cafeteria de l’estació ( self service )
  • 3 dies de forfait i assegurança
  • Curs d’esquí i lloguer de materials

 

 

IMPORTANT

La reserva de places es realitzarà per rigorós ordre d’inscripció ( 55 places ).

Les inscripcions s’hauran de fer a través de la página web de l’escola dins l’apartat Esquiada 2017

Esports electrònics a l’educació

Aquesta setmana ha començat la 2ª temporada de la lliga d’esports electrònics entre Instituts d’Educació Secundaria IESports - https://play.iesports.es/ -.

Aquesta competició aprofita un dels hobbies més estès actualment entre joves com una activitat per l’educació en valors. Desenvolupa entre els nois i noies que hi participen dinàmiques positives de forma que mentre es diverteixen adquireixen coneixements i maduren psicològicament.

En general, els videojocs afavoreixen habilitats cognitives com el pensament analític o la memòria. A més són beneficiosos en el reforç de l’atenció i l’aprenentatge a curt i a llarg termini. Mitjançant el joc en equip reben pautes morals per una convivència orientada en principis i valors. Moltes altres competències també es treballen, la comunicació lingüística, la matemàtica, aprendre a aprendre, socials i cíviques i autonomia e iniciativa personal.

Una de les competències més reforçada en aquest cas és l’analítica, vital per determinar i desenvolupar l’estratègia que s’ha d’aplicar en cada partida i en cada moment i coordinar-se amb la resta del grup.

L’escola hi participa amb un equip de League of Legends format per 7 alumnes de Batxillerat i 4t d’ESO i 2 professors : Alex Geurtse, Marc Benschop, Raúl Campillo, Jordi Recasens, Pau Sabaté, Álvaro Jimènez, Nicolás Rueda, Quim Sabaté i Dan Bonfill.

Els desitgem molta sort !

El passat cap de setmana del 9, 10 i 11 de novembre va tenir lloc la 1ª Fira del Videojoc a Reus, amb el nom de Mr. Game. L’Escola Elisabeth va tenir una participació activa, va ser l’encarregada de donar una conferència i també va mostrar els videojocs que realitzen els seus alumnes, de forma cooperativa, en un stand.

En Quim Sabaté, professor d'informàtica de l'escola, va donar una conferència en la que va explicar la seva experiència amb alumnes de Secundària de com es crea un videojoc, des d’un punt de vista didàctic, treballant de forma cooperativa un trimestre al llarg de tres cursos amb 60 alumnes de Secundària.

A l’stand de l’escola a la fira, es van mostrar durant tot el cap de setmana, a la zona habilitada per l’organització per a jocs indie, els dos videojocs que els alumnes porten editats fins ara. Molts visitants, tant adults com joves, van gaudir dels dos videojocs i van expressar la seva sorpresa al conèixer que havien estat creats per alumnes d’ESO. Cal mencionar la tasca de promoció feta per dos alumnes de 4t, en David Domènech i el Nicolàs Rueda.

Els dos videojocs es troben publicats de forma gratuïta per l’Escola i son:

School Nightmare, és un joc de plataformes al més pur estil retro, ambientat als passadissos de Secundària de l’Elisabeth on no és gens fàcil anar progressant i arribar al final.

Podeu descarregar l’School Nightmare: https://goo.gl/H5Afj3

Wormhole Wars, és un frenètic shoot’em up per a dos jugadors. Es va poder gaudir al màxim nivell gràcies a la botonera retro que vam construir i a la visualització en pantalla de gran format.

Podeu descarregar el Wormhole Wars: https://goo.gl/XY8rNz

Després d’aquest èxit, de ben segur que Mr. Game tindrà continuïtat i quedarà establert com una fira de referencia a la zona. Nosaltres ja estem treballant per poder-hi ser a la propera edició.

El grup de professors de tecnologia/informàtica de l’Escola Elisabeth es complau a convidar-vos a la conferencia “La creació de videojocs a les aules de secundaria” que tindrà lloc el proper divendres 9 de novembre a les 17:00 dins la fira del videojoc de Reus Mr. Game.

El nostre company Quim Sabaté – professor a l’Escola Elisabeth – ens explicarà la seva experiència de com alumnes de secundaria han arribat a crear videojocs “indie” a les aules d’informàtica.

Al llarg de la xerrada ens parlarà de:

• Eines utilitzades pels alumnes en la creació dels videojocs.

• Activitat competencial que permet relacionar coneixements de diferents matèries.

• Més enllà de l’educació STEM.

• Abast del projecte, repercussió en la societat.

El passat divendres 26 d’octubre va tenir lloc l'acte de Presentació dels equips esportius de l'Associació Esportiva Escolar Elisabeth de Salou, al gimnàs de l'escola. L'activitat va consistir en una desfilada dels alumnes que participen en els equips esportius i en la realització de les fotografies oficials de la temporada 2018-19.

La presidenta de l’Associació Esportiva, Sra Ángeles Miquel, i el coordinador Jordi Vergés, van encetar l’acte donant la benvinguda als pares assistents i remarcant la importància que tenen per l’escola les activitats extraescolars, especialment les activitats esportives, pel seu component educatiu basat en l'esforç, el respecte i la responsabilitat.

Cal remarcar el volum de participants en les activitats esportives. Les dades són les següents:

 

  Nombre d'equips:    41  
 Futbol sala:   13
 Bàsquet:   15
 Voleibol: 
 5
 Zumba: 
 1
 Patinatge: 
 3
 Rítmica:   3
 Iniciació Esportiva: 
 1

   Nombre d’esportistes:       Total: 582         Nois: 298 (51,2%)       Noies: 284 (48,2%)   
 A Educació Infantil:  125 56 69
 A Cicle Inicial: 
 133  72  61
 A Cicle Mitjà: 
 114  69  45
 A Cicle Superior: 
 95  53  42
 A ESO: 
 63  28  35
 Pares: 
 52  20  32
       

El passat dia 18 d’octubre es va celebrar l’acte de lliurament dels Premis Extraordinaris de Batxillerat al Palau de Pedralbes de Barcelona. L’alumna de l’escola Elisabeth Aina Gispert Castellarnau va quedar classificada en el setè lloc dels 44 alumnes de tot Catalunya que van rebre el premi esmentat.

Mil alumnes del nostre país podien presentar-se a les proves. Per fer-ho, havien d’haver obtingut més d’un 8’75 de nota mitjana de Batxillerat. D’aquests mil, se n’hi van presentar 600, i d’aquests 600, només els 44 primers van aconseguir el premi.

L’acte va reunir personalitats destacades del món de la cultura i de la societat, que van voler retre homenatge als joves que, amb el seu esforç i ganes de superació havien estat capaços d’aconseguir aquest guardó.

RESULTATS PAU 2018

UN ANY MÉS ELS ALUMNES DE L’ESCOLA SUPEREN AMB GRAN ÈXIT AQUESTES PROVES

L’alumna Aina Gispert Castellarnau n’obté la Distinció Especial i un dels Premis Extraordinaris de Batxillerat.

Un any més, els alumnes de l’escola Elisabeth han superat amb gran èxit les proves de accés a la universitat (PAU) del passat curs escolar. La totalitat dels alumnes que s’hi havia presentat han aprovat les proves i la seva nota mitjana ha estat gairebé de mig punt per damunt de la dels alumnes de tot Catalunya, dada molt important si es té en compte el gran nombre d’alumnes de l’escola que s’hi van presentar.

I ja en el marc de l’excel·lència, una alumna de l’escola, Aina Gispert Castellarnau, ha rebut del Consell Interuniversitari de Catalunya la distinció especial que hom atorga a aquells alumnes que hagin obtingut una nota igual o superior a 9 en la fase general de les PAU 2018.

Aquesta alumna, que ha finalitzat aquest curs acadèmic els seus estudis a l’escola, ha obtingut a més a més de la distinció esmentada, la matrícula d’honor del Batxillerat Científic, un dels premis als millors treballs de recerca i un dels Premis Extraordinaris de Batxillerat que només es concedeixen pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya als alumnes que superen les proves que es convoquen amb aquesta finalitat, un cop acabada l’avaluació ordinària del centre. Aquest darrer premi suposa un alt reconeixement explícit a l’expedient acadèmic de l’Aina.

És un orgull per a tots els membres de l’escola retre un reconeixement especial per a aquesta alumna. Per al nostre centre educatiu és un privilegi tenir alumnes que es puguin presentar a aquests Premis i, no cal dir-ho, que puguin arribar a guanyar-los, ja que es tracta alhora d’un reconeixement de la qualitat en els ensenyaments que s’hi imparteixen. Entenem que també és un fet important per a les famílies, que veuen en la nostra escola un referent d’estímul de l’excel·lència acadèmica. 

En aquesta mateixa línia de celebracions, cal afegir que durant el passat curs escolar 2017-18, el 95,7 % dels alumnes que han cursat 2n de BAT han obtingut el títol en la convocatòria ordinària del mes de juny. Des d’aquí volem desitjar molta sort i molts èxits a tots els nois i noies que han finalitzat aquest mes de juny els seus estudis a l’escola.

Fa uns dies que vaig llegir per un canal de notícies d’internet que el President de la República Francesa, Emmanuel Macron, va presentar a l’Elisi el pla nacional d’Intel·ligència Artificial per a França. En una entrevista que va concedir el dignatari a la revista Wired1 , en va explicar els detalls.

Macron va mostrar una gran sensibilitat en el coneixement del tema i, per sobre de tot, va donar una imatge d’estratega polític que vol situar França en un lloc destacat a l’Europa del segle XXI.

“El canvi tecnològic transformarà la manera com consumim, treballem, aprenem, ens desplacem, ens relacionem i, en definitiva, vivim.”

“La gran revolució tecnològica que estem experimentant és, de fet, una revolució política.”

En la mateixa línia, a principis d’abril, UNICEF feia públic el seu informe “Els nois i noies de la bretxa digital a Espanya”2 . L’informe analitza com el fet de no tenir accés al món digital és una nova forma de pobresa.

“El acceso a internet se ha convertido en una herramienta que puede impulsar los derechos de la infancia y revolucionar sus vidas, especialmente las de los más vulnerables, ayudándoles a desarrollar su potencial, integrarse o encontrar referentes y ayuda.

El acceso a internet ha revolucionado tanto la vida de los niños y las niñas que hoy en día la red ha de ser vista también como una herramienta para impulsar sus derechos. En el caso de la infancia más vulnerable, además, internet puede jugar un papel fundamental para que puedan desarrollar todo su potencial, mejorar su integración e incluso buscar referentes y ayuda. Sin embargo, en España estas oportunidades están aún lejos de ser disfrutadas por toda la infancia de manera equitativa.”

Conclou que la societat espanyola majoritàriament és sensible a situacions de desigualtat relacionades amb la pobresa alimentària o fins i tot a primeres necessitats com l’habitatge, l’escolarització, la sanitat... Però, segons apareix a l’informe, aquesta mateixa societat és insensible a la discriminació tecnològica.

Si tot el nostre entorn és digital, no dominar les destreses, les habilitats i les competències que li són pròpies és anar-ne quedant exclòs.

Saber-se moure en un entorn digital va generant noves maneres de pensar, de fer, de ser i de relacionar-se, és a dir, de sentir-se part de la societat en la qual vius.

El creixement en entorns amb mancances digitals situen molts infants fora de la seva època, sense les habilitats i les eines necessàries per accedir a les informacions, contrastar-les, crear-se una opinió... i, en el fons, accedir al marc d’oportunitats que la societat globalitzada del segle XXI els ofereix.

En aquests moments de canvis profunds, l’escola té noves obligacions, entre les quals es troba la d’adaptar-se i donar resposta als reptes que planteja la societat digital.

Us heu adonat de com darrerament estem canviant els nostres hàbits en situacions quotidianes com...

  • Demanar un taxi, una pizza...
  • Relacionar-se amb el banc o amb l’administració...
  • Pagar l’autopista, l’estacionament a la zona blava...
  • Reservar vols i hotels per a les vacances...
  • Comprar articles diversos...
  • Demanar hora de visita al nostre metge de capçalera o consultar el nostre historial mèdic...
  • Rebre les notificacions de l’escola o els butlletins de notes dels nostres fills.
  • “Quedar” amb els amics
  • Mantenir reunions i comunicar-nos laboral i personalment (Skype...)
  • Controlar instal·lacions domèstiques mitjançant un sistema domòtic.
  • ... i fins i tot podem ser reporters de la realitat que ens envolta a nivell mundial, compartint imatges i vídeos amb una immediatesa increïble.
  • - ...

Hem d’aconseguir que els joves siguin proactius, és a dir, que per si mateixos siguin capaços d’interessar-se per les innovacions i incorporar-les a la seva realitat, que autònomament decideixin cercar aquells coneixements que els permetin evolucionar, que sàpiguen submergir-se a la xarxa i adquirir aquell producte o servei que s’adapti millor a les seves necessitats...

Totes aquestes habilitats passen per conèixer els riscos que comporten i saber-ne fer un ús ètic i responsable.

Tal com deia el president Macron, que puguin viure com la societat imposi en cada moment.

 

Juan Manuel Ferré                                                          Jordi Aiguadé

Cap Departament de Ciències                                         Cap Departament Humanístiques

 

(1) https://www.wired.com/story/emmanuel-macron-talks-to-wired-about-frances-ai-strategy/

(2) https://www.unicef.es/publicacion/estado-mundial-de-la-infancia-2018-los-ninos-y-ninas-de-la-brecha-digital

El Teatre Auditori de Salou es va omplir el dia 24 d’abril en l’acte de lliurament dels premis del XXXVIIIè Concurs Literari de l’Escola Elisabeth. Cinquanta-nou alumnes del centre, de 3r de Primària fins a 2n de Batxillerat, van ser guardonats amb obres escrites en prosa i en tres llengües diferents: català, castellà i anglès. També es van donar els premis de l’XIè Concurs de recitació de poesia catalana i castellana a l’alumnat d’ESO i Batxillerat.

El concurs, que ha arribat aquest any a la 38a edició, està fortament consolidat i s’ha convertit en un dels certàmens més importants del centre. El jurat (format per pares, per representants del Consell Rector i del Consell Escolar, per col·laboradors especials i per professors) no ho ha tingut gens fàcil aquest cop a l’hora de triar les obres guanyadores per la gran qualitat dels escrits que s’hi presenten.

Destaquem

Presentació

pic1

Centre homologat i concertat per la Generalitat de Catalunya.
Educació de 0 a 18 anys

Avís legal
Política de privacitat de dades
Política de Cookies

 

Escola Elisabeth

mapa-cole

Centre homologat i concertat per la Generalitat de Catalunya.
Escola consolidada. Ensenyament de Qualitat

On està l'escola

mapa

Estem a Salou, Tarragona
C / Miquel Martí i Pol, 1
43840

Veure situació en mapa

Contacti amb nosaltres

Administració       977 38 38 51
Ed. Primària          977 38 38 51
Ed. Infantil             977 38 38 51
Ed. Secundària     977 38 38 51
Batxillerat              977 38 38 51

Fax                         977 38 33 30

Contactar per email
secrea@escolaelisabeth.com

9001-ENAC-petit