Actualitat general

Us recordem els dies de VENDA DE LLIBRES a la mateixa escola:

Dia 6 de setembre (dijous) de 9 a 13 i de 17 a 19 hores, per a tots els nivells.

Dia 7 de setembre (divendres) de 9 a 13 i de 17 a 19 hores, per a tots els nivells.

Dia 8 de setembre (dissabte) de 9 a 12 hores, per a tots els nivells.

 

 

 

 

RESULTATS PAU 2018

UN ANY MÉS ELS ALUMNES DE L’ESCOLA SUPEREN AMB GRAN ÈXIT AQUESTES PROVES

L’alumna Aina Gispert Castellarnau n’obté la Distinció Especial i un dels Premis Extraordinaris de Batxillerat.

Un any més, els alumnes de l’escola Elisabeth han superat amb gran èxit les proves de accés a la universitat (PAU) del passat curs escolar. La totalitat dels alumnes que s’hi havia presentat han aprovat les proves i la seva nota mitjana ha estat gairebé de mig punt per damunt de la dels alumnes de tot Catalunya, dada molt important si es té en compte el gran nombre d’alumnes de l’escola que s’hi van presentar.

I ja en el marc de l’excel·lència, una alumna de l’escola, Aina Gispert Castellarnau, ha rebut del Consell Interuniversitari de Catalunya la distinció especial que hom atorga a aquells alumnes que hagin obtingut una nota igual o superior a 9 en la fase general de les PAU 2018.

Aquesta alumna, que ha finalitzat aquest curs acadèmic els seus estudis a l’escola, ha obtingut a més a més de la distinció esmentada, la matrícula d’honor del Batxillerat Científic, un dels premis als millors treballs de recerca i un dels Premis Extraordinaris de Batxillerat que només es concedeixen pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya als alumnes que superen les proves que es convoquen amb aquesta finalitat, un cop acabada l’avaluació ordinària del centre. Aquest darrer premi suposa un alt reconeixement explícit a l’expedient acadèmic de l’Aina.

És un orgull per a tots els membres de l’escola retre un reconeixement especial per a aquesta alumna. Per al nostre centre educatiu és un privilegi tenir alumnes que es puguin presentar a aquests Premis i, no cal dir-ho, que puguin arribar a guanyar-los, ja que es tracta alhora d’un reconeixement de la qualitat en els ensenyaments que s’hi imparteixen. Entenem que també és un fet important per a les famílies, que veuen en la nostra escola un referent d’estímul de l’excel·lència acadèmica. 

En aquesta mateixa línia de celebracions, cal afegir que durant el passat curs escolar 2017-18, el 95,7 % dels alumnes que han cursat 2n de BAT han obtingut el títol en la convocatòria ordinària del mes de juny. Des d’aquí volem desitjar molta sort i molts èxits a tots els nois i noies que han finalitzat aquest mes de juny els seus estudis a l’escola.

Fa uns dies que vaig llegir per un canal de notícies d’internet que el President de la República Francesa, Emmanuel Macron, va presentar a l’Elisi el pla nacional d’Intel·ligència Artificial per a França. En una entrevista que va concedir el dignatari a la revista Wired1 , en va explicar els detalls.

Macron va mostrar una gran sensibilitat en el coneixement del tema i, per sobre de tot, va donar una imatge d’estratega polític que vol situar França en un lloc destacat a l’Europa del segle XXI.

“El canvi tecnològic transformarà la manera com consumim, treballem, aprenem, ens desplacem, ens relacionem i, en definitiva, vivim.”

“La gran revolució tecnològica que estem experimentant és, de fet, una revolució política.”

En la mateixa línia, a principis d’abril, UNICEF feia públic el seu informe “Els nois i noies de la bretxa digital a Espanya”2 . L’informe analitza com el fet de no tenir accés al món digital és una nova forma de pobresa.

“El acceso a internet se ha convertido en una herramienta que puede impulsar los derechos de la infancia y revolucionar sus vidas, especialmente las de los más vulnerables, ayudándoles a desarrollar su potencial, integrarse o encontrar referentes y ayuda.

El acceso a internet ha revolucionado tanto la vida de los niños y las niñas que hoy en día la red ha de ser vista también como una herramienta para impulsar sus derechos. En el caso de la infancia más vulnerable, además, internet puede jugar un papel fundamental para que puedan desarrollar todo su potencial, mejorar su integración e incluso buscar referentes y ayuda. Sin embargo, en España estas oportunidades están aún lejos de ser disfrutadas por toda la infancia de manera equitativa.”

Conclou que la societat espanyola majoritàriament és sensible a situacions de desigualtat relacionades amb la pobresa alimentària o fins i tot a primeres necessitats com l’habitatge, l’escolarització, la sanitat... Però, segons apareix a l’informe, aquesta mateixa societat és insensible a la discriminació tecnològica.

Si tot el nostre entorn és digital, no dominar les destreses, les habilitats i les competències que li són pròpies és anar-ne quedant exclòs.

Saber-se moure en un entorn digital va generant noves maneres de pensar, de fer, de ser i de relacionar-se, és a dir, de sentir-se part de la societat en la qual vius.

El creixement en entorns amb mancances digitals situen molts infants fora de la seva època, sense les habilitats i les eines necessàries per accedir a les informacions, contrastar-les, crear-se una opinió... i, en el fons, accedir al marc d’oportunitats que la societat globalitzada del segle XXI els ofereix.

En aquests moments de canvis profunds, l’escola té noves obligacions, entre les quals es troba la d’adaptar-se i donar resposta als reptes que planteja la societat digital.

Us heu adonat de com darrerament estem canviant els nostres hàbits en situacions quotidianes com...

  • Demanar un taxi, una pizza...
  • Relacionar-se amb el banc o amb l’administració...
  • Pagar l’autopista, l’estacionament a la zona blava...
  • Reservar vols i hotels per a les vacances...
  • Comprar articles diversos...
  • Demanar hora de visita al nostre metge de capçalera o consultar el nostre historial mèdic...
  • Rebre les notificacions de l’escola o els butlletins de notes dels nostres fills.
  • “Quedar” amb els amics
  • Mantenir reunions i comunicar-nos laboral i personalment (Skype...)
  • Controlar instal·lacions domèstiques mitjançant un sistema domòtic.
  • ... i fins i tot podem ser reporters de la realitat que ens envolta a nivell mundial, compartint imatges i vídeos amb una immediatesa increïble.
  • - ...

Hem d’aconseguir que els joves siguin proactius, és a dir, que per si mateixos siguin capaços d’interessar-se per les innovacions i incorporar-les a la seva realitat, que autònomament decideixin cercar aquells coneixements que els permetin evolucionar, que sàpiguen submergir-se a la xarxa i adquirir aquell producte o servei que s’adapti millor a les seves necessitats...

Totes aquestes habilitats passen per conèixer els riscos que comporten i saber-ne fer un ús ètic i responsable.

Tal com deia el president Macron, que puguin viure com la societat imposi en cada moment.

 

Juan Manuel Ferré                                                          Jordi Aiguadé

Cap Departament de Ciències                                         Cap Departament Humanístiques

 

(1) https://www.wired.com/story/emmanuel-macron-talks-to-wired-about-frances-ai-strategy/

(2) https://www.unicef.es/publicacion/estado-mundial-de-la-infancia-2018-los-ninos-y-ninas-de-la-brecha-digital

El Teatre Auditori de Salou es va omplir el dia 24 d’abril en l’acte de lliurament dels premis del XXXVIIIè Concurs Literari de l’Escola Elisabeth. Cinquanta-nou alumnes del centre, de 3r de Primària fins a 2n de Batxillerat, van ser guardonats amb obres escrites en prosa i en tres llengües diferents: català, castellà i anglès. També es van donar els premis de l’XIè Concurs de recitació de poesia catalana i castellana a l’alumnat d’ESO i Batxillerat.

El concurs, que ha arribat aquest any a la 38a edició, està fortament consolidat i s’ha convertit en un dels certàmens més importants del centre. El jurat (format per pares, per representants del Consell Rector i del Consell Escolar, per col·laboradors especials i per professors) no ho ha tingut gens fàcil aquest cop a l’hora de triar les obres guanyadores per la gran qualitat dels escrits que s’hi presenten.

Per presentar-me puc dir que sóc professor de l’escola i, per ser una mica més explícit, puc afegir que sóc dels veterans i que el meu àmbit de treball es centra en les matèries de la química i les matemàtiques a Secundària i a Batxillerat.

Amb els anys que porto exercint l’ofici de professor hi ha una situació que em continua emocionant. M’explico: hi ha alumnes que per la seva actitud i comportament a classe denoten interès per les meves matèries, acostumen a fer preguntes relacionades amb allò que es treballa a classe, de tant en tant intervenen aportant les seves vivències i raonaments o, simplement, no es conformen amb un coneixement genèric i volen quelcom més que satisfaci els seus interessos... Resumint, els agrada la matèria. Entre aquest grup d’alumnes, de tant en tant, es produeix el fet que s’apropen a mi, habitualment en petit grup i, amb una aparent inseguretat volen que els corregeixi la resolució d’un exercici que ells han fet. És relativament habitual que les seves primeres paraules siguin...

-“...Bé, aquest problema segur que no està ben resolt, però l’he fet de la mateixa manera com el que tu vas fer a la pissarra l’altre dia. Me’l pots corregir per saber el que està malament?”

- Això està fet! – contesto. – I, immediatament, entre tots revisem la resolució del problema.

Una “correcció” en petit grup és un moment idoni per a què flueixi una relació que vagi més enllà d’una conversa formal, acostumen a fer-te partícip d’alguns dels seus sentiments vers l’assignatura, et parlen de manera força sincera de les seves dificultats, dels seus reptes i de les seves il·lusions. Realment, són moments que et fan sentir que la nostra professió és única.

Comenten la interpretació que han fet de les dades que apareixen en l’enunciat de l’exercici, acostumen a tenir interès a fer-te saber quin ha estat el raonament que els ha permès arribar al plantejament de resolució del problema, no poden faltar comentaris indicant les singularitats, trampes segons ells, que han localitzat mig amagades en l’enunciat i, el que no falla mai són les explicacions de les dificultats de càlcul amb què han ensopegat mentre el resolien. Per últim, i després del generós preàmbul descrit, arriba el plantejament del punt conflictiu que genera la consulta.

Aquesta conjunció de pensaments i raonaments em sembla una fita meravellosa i que, personalment, m’omple de goig sentir-me’n part (conjuntament amb la resta de professors de l’escola). Que els joves arribin a aquest punt de maduració i autonomia en la seva evolució intel·lectual és fruit de l’evolució que han tingut des que de petits van entrar a l’escola.

És fantàstic que un jove, de forma autònoma i personal, arribi a ser capaç d’entendre i interpretar una situació problemàtica, pensar i dissenyar una estratègia de resolució per arribar a una resposta que abans de donar-la per correcta, l’analitza i comprova, per finalment extreure conclusions que passaran a enriquir el seu coneixement.

És aquesta formació en l’autonomia del raonament la que la societat actual demana i que, cada vegada, s’allunya més del tradicional paradigma de l’educació basat en l’acumulació de coneixements. La societat global, tecnològica i de la comunicació en què estem immersos, requereix persones obertes, responsables i compromeses, que siguin capaces d’aprendre activament, de manera crítica, i en permanent actualització, amb capacitat de desenvolupar l’aprendre a aprendre en una societat exigent i competitiva en el pla tecnològic i personal.

Aquest és precisament el nou repte per al qual hem de treballar les escoles. Només aquelles que siguin capaces de redissenyar la seva proposta didàctica adreçant els seus alumnes cap als aprenentatges significatius, afavorint l’autonomia de pensament i d’aprenentatge, ajudant a crear la necessitat de formació continuada i que els acompanyin en la correcta utilització dels mitjans digitals, tant tècnicament com èticament, seran capaces de donar una resposta adequada als seus alumnes, a les famílies que confien en elles i a la societat en general.

 

Juan Manuel Ferré

Cap del departament de ciències

Davant les informacions que avisen de la situació meteorològica i l'assistència a l'escola i desenvolupament de la jornada escolar d'avui dimecres 28 de febrer us informem:
L'Escola Elisabeth romandrà oberta i funcionarà amb la màxima normalitat possible.
Demanem a les families qur valorin la conviniència de portar els fills a l'escola segons els desplaçament que hagin de fer.

L'escola, tal com l'hem viscuda la major part de nosaltres, reservava per als alumnes un rol passiu on se'ls hi demanava que es portessin bé, fessin la feina, i anessin aprenent exercitant la memòria de forma gairebé exclusiva. Una memòria que sovint no estava referenciada en cap experimentació, i que quan una cosa no s'entenia l'havien de memoritzar igualment. El professor era el centre d'aquest model d'aprenentatge, la memorització n'era l'estrella, i la repetició l'estratègia. L'alumne que ho entenia, gràcies als esforços del professor, consolidava uns aprenentatges més significatius, i el que no, s'ho aprenia per aprovar i ho oblidava d'immediat.

Actualment, intentant recuperar els plantejaments de l'Escola moderna que van sorgir a principis del s.XX, es vol trencar amb aquest model tradicional, però sense perdre de vista els molts actius que també tenia. L'alumne deixa de ser passiu, i esdevé el centre de l'activitat a l'aula així com el responsable del seu propi aprenentatge, els processos i l'experimentació guanyen protagonisme.

Paral·lelament la memòria està perdent importància, fet que de consolidar-se seria un error. Sense memòria no hi ha coneixement, i per tant no hi ha base per l'anàlisi crític. És evident que no em refereixo a una memòria no comprensiva, que està totalment superada per l'accés a la informació de què disposem avui en dia, sinó a la construcció de la pròpia memòria a partir dels coneixements que anem adquirint al llarg de la nostra vida acadèmica, professional i personal.

Per tant, l'escola no ha de renunciar als continguts, en tot cas n'hem de fer una tria més acurada, i els hem de treballar de manera que sigui el propi alumne qui els vagi fent seus, al seu ritme, amb l'ajuda i supervisió del professor. I sobretot de forma pràctica, experimental i crítica.

L'eix central de l'escola actual no pot ser ni la memòria, ni els hàbits, però ambdós són fonamentals per a una bona formació dels alumnes. Cal que la comprensió passi per davant de tota la resta, i que conjuntament amb l'expressió, la capacitat lògica-matemàtica, la creativitat, el treball cooperatiu, els valors, els hàbits i la memòria vagin construint persones capaces d'adaptar-se als constants canvis que la societat i el mercat laboral del futur els depararà.

 

Jordi Aiguadé

Cap Departament Humanístiques

 

“Preparats, llestos, ja! Submergiu-vos a la temporada 2017/2018 HYDRO DYNAMICS i apreneu-ho tot sobre el cicle humà de l’aigua- on i com trobar-la, transportar-la, fer-la servir i com disposar d’ella.”

Aquest va estar el repte que l’organització de la FIRST LEGO League 2017/18 va proposar las joves de tot el món.

Responent al Repte HYDRO DYNAMICS els alumnes de segon i de tercer de Secundària de l’escola, al llarg del primer trimestre, han investigat sobre l’aigua a nivell planetari, han avaluat quins són els punts més conflictius en l’ús que l’home fa de l’aigua i, han proposat i desenvolupat algunes possibles solucions. La part final del repte comporta la formació d’un únic equip per nivell que participa en la competició FIRST LEGO League de Tarragona.

L’equip de 2n d’ESO de nom BU-H2O estava integrat pels alumnes Pau Aiguadé, Satxa Fortuny, Raúl García, Meritxell Inglada, Andreu Magí, Claudia Martínez, Celia Pallejà, Joel Rojas, David Sanz, Yeray Zalaya i el de 3r d’ESO, de nom Bubble Squad, estava format pel Miquel Badia, Joan Bigorra, Marina Cabello, David Domenech, Laura Frató, Alba Pascual, Nicolás Rueda. Els dos van dissenyar a consciència els seus projectes i van programat mil·límetricament els moviments dels seus robots, han assimilat coneixements i han adquirit una base humana molt útil per desenvolupar-se per al seu futur.

La participació en les diferents proves dels dos equips va ser magnífica, mostrant el alt nivell del treball realitzat, tal com va queda palès en la classificació final. L’equip Bubble Squad va ser el primer en l’apartat del projecte presentat i el BU-H2O es va classificar per sobre d’equips de 3r i de 4t d’ESO.

Moltes felicitats als integrants dels dos equips pel treball desenvolupat i, per sobre de tot, pel seu saber fer. Els dos han practicat els valors del treball en equip, del respecte i de l’esforç col·lectiu.

Ja tens la teva inscripció per la esquiada. Imprimiex aquest email com a resguard.

Informació

DATA: Del 20 al 23 de Març
LLOC: Andorra - Ordino
PLAÇES: 55

DATA REUNIÓ INFORMATIVA: Dilluns 22 de Gener a les 17:15 - Sala Forum

OBJECTIU

L'objectiu principal de la sortida a la neu és la iniciació i/o perfeccionament de l'esquí i la convivència que genera aquesta activitat fora del marc escolar.
L'activitat principal i obligatòria és la realització d'un curs d'esquí d'acord amb el grau de coneixements que tingui cadascú.
Tots els participants han de mantenir la conducta, tant a l'estació hivernal com a l'hotel i com en qualsevol indret, d'acord amb les normes de convivència i respecte bàsiques i els reglaments dels respectius llocs.

 

Fer inscripció Online clicant aquí

 

 

IMPORTANT

La reserva de places es realitzarà per rigorós ordre d’inscripció ( 55 places ).

Les inscripcions s’hauran de fer a través de la página web de l’escola dins l’apartat Esquiada 2017

Fa poc va aparèixer la notícia que Tesla, fabricant d’automòbils elèctrics a Califòrnia, té un valor econòmic en Borsa superior al gegant nord-americà de l’automobilisme General Motors, malgrat que continuï acumulant pèrdues en els seus balanços econòmics.

Com pot ser que una empresa que fabrica molts menys automòbils que General Motors i acumula pèrdues en el seu balanç econòmic, tingui major capitalització a borsa?

Segons els analistes, la resposta es troba en què Tesla es considera la segona empresa més innovadora de tot el món. Morgan Stanley considera que “Tesla està en una posició privilegiada per ser pionera en el desenvolupament dels cotxes autònoms i aconseguir la pole position respecte a la competència”.

Aquesta actual i sorprenent informació pot servir-nos de punt de partida per presentar la importància d’una correcta formació en el món actual.

A ningú de nosaltres se’ns escapa que un cas d’èxit com el de Tesla està directament relacionat amb la formació i manera de fer de l’equip humà que el dirigeix i l’impulsa i, directament, ens porta a preguntar-nos:

Com ha de ser el sistema educatiu de principis del segle XXI?

Cal ser conscients dels darrers i enormes canvis que s’han produït a la societat últimament. La irrupció de les tecnologies digitals en tots els àmbits de la societat, la generalització de l’accés de la població a infinites informacions gràcies a internet, i la globalització de l’economia estan marcant un abans i un després.

Cal redefinir, a dia d’avui, què vol dir educació de qualitat, quines són les necessitats competencials per a la vida “moderna”, i quins els mecanismes que permeten avaluar-les. Al mateix temps, s’ha de procurar distanciar-se del model d’escola transmissora i academicista encara preponderant.

En el fons, es tracta que les escoles deixin de ser llocs on es preparen els alumnes per superar exàmens, per convertir-se en llocs d’empoderament de les persones.

Necessàriament, els estats, la societat, les escoles i les famílies han d’arribar a consensuar mesures que, interrelacionades entre si, ajudin a crear un entorn d’aprenentatge i creixement on l’alumne ha de ser-ne el protagonista, amb més capacitat de decisió. Les escoles han de ser l’entorn que propiciï el ple desenvolupament i la formació integral de la persona.

Reflexions del tipus...

Per als propers anys, les previsions de llocs de treball en els països desenvolupats indiquen que més de la meitat d’aquests llocs encara es desconeixen com seran, aniran definint-se a mesura que les necessitats de la societat propiciïn la seva aparició.
Amb aquestes previsions, com ha de ser la formació i educació a les escoles?

o

“Si basem l’aprenentatge en la memòria, els robots ens guanyaran.”
El que és important no és que l’alumne es prepari per a un examen, sinó que es prepari per al seu futur, per pensar, per entendre, per desenvolupar-se, per viure i per trobar una feina que pugui fer bé i que el faci feliç.

Fan veure el veritable abast i importància dels canvis que s’estan debatent al món de l’educació i dels quals les escoles en són destinatàries. Però no hem d’oblidar que nosaltres, com a individus adults que som, també tenim les nostres responsabilitats, tant individualment com col·lectivament. Tots formem part de la societat i molts som pares, conseqüentment hem d’estar coordinats i disposats a col·laborar amb el treball que fan a les escoles amb els nens i els joves.

És responsabilitat de tots aconseguir que els joves, els nostres fills, assoleixin una actual, completa i correcta formació.

 

Juan Manuel Ferré

Cap del Departament de ciències

Benvolguts pares,

Com cada mes de novembre des de fa 31 anys totes les etapes de l’escola participen d’un seguit d’activitats, eminentment manipulatives, al voltant d’un tema relacionat amb la ciència: és l’anomenada Setmana de la ciència i experimentació. En els darrers anys ens hem adherit a una experiència institucional més jove, “la Setmana de la ciència de Catalunya”, amb la intenció de sumar complicitats, il·lusions i esforços. Aquest any el tema que treballem és “el turisme sostenible”.

El fet que els nostres alumnes disposin d’un espai especialment dissenyat per aproparse al món de la ciència, a partir de la compartició d’informacions obtingudes entre tots els companys, a patir d’una petita recerca per després dedicar temps a la manipulació dirigida de materials i aparells i, que per ells mateixos siguin capaços d’arribar a la comprensió del fet estudiat, és una magnífica pràctica que els agrada i els apropa a la ciència d’una manera natural i lúdica.

Com podeu comprendre, l’objectiu que hi ha darrera de totes aquestes activitats és molt ambiciós i, per aquest motiu, necessitem la vostra col·laboració. No us heu d’estranyar que els propers dies els vostres fills us demanin informacions, us expliquin el que estan descobrint amb el treball a classe o que, fins i tot, us demanin que dediqueu una estona a experimentar amb ells. No deixa de ser una magnífica ocasió per compartir emocions, de comprovar que s’estan fent grans i, per sobre de tot, de gaudir d’una estona amb ells, de la seva envejable curiositat i, en definitiva, d’enfortir les relacions familiars. Gràcies per endavant.

L’experiència acumulada de moltes edicions ja celebrades ens permet asseverar que els tallers de ciència són una molt bona eina en línia amb els principis de la pedagogia actual per a què els vostres fills, sense adonarse’n, adquireixin un mètode per arribar a nous coneixements molt més significatius i comprensibles per a ells. La manipulació de forma pràctica, la cooperació entre companys per arribar a explicar el que passa, aprendre a observar per comprovar hipòtesis o saber organitzar la informació per poder-la explicar, són habilitats importantíssimes en el món actual.

Per finalitzar l’escrit, agraeixo a tots els professors que fan possible l’esdeveniment la seva dedicació i esforç i, a totes les famílies, la seva confiança dipositada en la Setmana de la ciència i experimentació.

Joan M. Ferré
Cap del Departament de Ciències

Des de l’escola vivim amb preocupació i expectació els esdeveniments que en els darrers dies s’estan vivint a Catalunya.
Per aquest motiu, us volem fer arribar dos comunicats de les diferents associacions i patronals de centres concertats i privats a les quals l’escola pertany.
Tot i que són diferents, ambdós comunicats expressen el sentiment majoritari de les escoles cooperatives i concertades.

Us adjuntem el dossier informatiu del curs 2017-2018.

 

Benvolgudes famílies,

Com cada inici de curs, us fem arribar aquells aspectes organitzatius que cal que tingueu present pel proper curs escolar 2017-2018. Al mateix temps us agrairem  una lectura atenta de les pàgines centrals, dels aspectes pedagògics significatius que us remarquem en aquest llibret informatiu i dels canvis organitzatius més importants per aquest nou curs que iniciarem.

Durant el curs escolar 16–17 la comunitat educativa Escola Elisabeth va celebrar els 50 anys del seu naixement. Ens queden com a testimoni tres llegats materials:

el llibre on es recullen els 50 anys d’història del nostre centre educatiu, la petita història de l’escola Elisabeth (que permetrà als nostres infants conèixer el passat, entendre el present i formar part del futur de la nostra institució) i la nostra geganta Elisabeth.

Consolidar l’excel·lència i l’organització del projecte educatiu són els dos reptes més importants d’aquests últims anys i, en especial, en els temps actuals. Per  aquest motiu, després de la mirada al passat feta en el curs anterior, el curs 17-18 s’engeguen tot un seguit de projectes pedagògics que pretenen actualitzar el nostre model d’escola, adaptant-la a les necessitats que la societat actual demanda. L’Elisabeth, fidel al seu tarannà, aposta de manera decidida per un model propi, incorporant noves i actuals pràctiques metodològiques, posant a l’abast dels alumnes els mitjans tecnològics i els recursos necessaris per fer més capaços, autònoms i competents als nostres alumnes.

El novè any en aquest emplaçament ha representat i representa un esforç per part de tothom. Hem crescut en nombre d’alumnes i de docents i la tercera línia educativa serà una realitat el proper curs fins a 5è de Primària. Durant aquests anys hem millorat les instal·lacions i serveis adaptant-les a les necessitats de creixement del nostre centre. Cal destacar per aquest nou curs la incorporació a l’escola d’una persona que, treballant conjuntament amb la direcció del centre, es responsabilitzarà de la gestió i seguiment dels serveis escolars, amb la finalitat  de millorar la qualitat i la supervisió dels mateixos.
Volem donar la benvinguda als nous cooperativistes, als nous alumnes i als nous professors/es esperant de tots el major grau de participació i implicació en el desenvolupament de les activitats que giren al voltant de l’ensenyament educatiu a la nostra escola.

Us desitgem que el curs escolar 2017-2018 compleixi totes les vostres expectatives.

Aquest proper curs escolar 2017-2018, motivat per les nombroses queixes i incidències rebudes de les famílies del servei que donava l’empresa anterior, s’ha encarregat a una nova empresa el subministrament i reposició de l’uniforme escolar i esportiu de l’escola.

Un dels canvis més importants és que la venda es farà directament a l’escola durant els primers dies de setembre. Rebreu la informació exacta dels dies i horaris de venda a les instruccions d’inici de curs, de la intranet escolar i també a través dels delegats de pares i mares del curs. També informarem de com es podrà fer comandes durant el curs escolar.

Informar-vos que això no suposa cap canvi en els models d’uniforme escolar i que per tant podeu aprofitar els dels cursos anteriors. L’únic canvi és que el xandall d’educació física ha canviat el tipus de roba per a què sigui menys calorós.

Desitgem que els canvis que proposem ajudin a millorar la qualitat del servei.

Coincidint amb l’últim dia de juny de 2017 es va celebrar l’acte d’acomiadament d’un apreciat professor de l’escola. En Josep Maria Raventós deixa una llarga i plena vida laboral dedicada a l’escola Elisabeth, i com ell mateix ens va recordar a l’acte, han estat quaranta anys de dedicació a una de les seves passions, l’educació d’infants i joves.

En Josep Maria ha estat un d’aquells professors fidel a la seva manera d’entendre l’ensenyament i als seus ideals, amb una visió generosa del que ha de ser una escola que va molt més enllà de les aules, dels coneixements o de les classes. Gràcies a les seves iniciatives ens deixa un gran llegat, una manera actual d’entendre les ciències, de treballar en els laboratoris, de cada persona sigui capaç de construir el propi coneixement que són totalment vigents. Sense la seva empremta l’Escola Elisabeth no s’entendria d’igual manera, sempre el tindrem present en celebracions com el Cros Escolar, les exposicions de plàstica, les colònies d’estiu, les sortides a la natura, l’esquiada i una llarga llista d’activitats que ell va instaurar o ajudar a consolidar.

Gràcies Josep Maria per formar part d’aquest projecte tant important per a molts de nosaltres que és l’Escola Elisabeth. Tots, ex-alumnes, alumnes, famílies i companys t’agraïm la feina feta i et volem fer arribar el nostre reconeixement i agraïment.

La raó ens diu que et mereixes gaudir de la jubilació al costat de la meravellosa família que has format al costat de la Rosa, però el sentiment ens dóna la seguretat de que podrem comptar amb tu per continuar fent escola.

Destaquem

Presentació

pic1

Centre homologat i concertat per la Generalitat de Catalunya.
Educació de 0 a 18 anys

Avís legal
Política de privacitat de dades
Política de Cookies

 

Escola Elisabeth

mapa-cole

Centre homologat i concertat per la Generalitat de Catalunya.
Escola consolidada. Ensenyament de Qualitat

On està l'escola

mapa

Estem a Salou, Tarragona
C / Miquel Martí i Pol, 1
43840

Veure situació en mapa

Contacti amb nosaltres

Administració       977 38 38 51
Ed. Primària          977 38 38 51
Ed. Infantil             977 38 38 51
Ed. Secundària     977 38 38 51
Batxillerat              977 38 38 51

Fax                         977 38 33 30

Contactar per email
secrea@escolaelisabeth.com

9001-ENAC-petit