L’Escola Elisabeth participa per primer cop en la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat

La Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat és una competició en la qual equips d’estudiants de 4t d’Educació Secundària Obligatòria (ESO) i de Batxillerat de la Franja de Ponent, Catalunya, el País Valencià, les Illes Balears, Andorra, Catalunya del Nord i Sardenya debaten sobre un tema polèmic i d’actualitat. Organitzada per la Xarxa Vives, la Lliga s’adreça a un col·lectiu de 300.000 estudiants dels territoris de parla catalana.

L’objectiu de la Lliga és fomentar l’ús de la paraula entre els estudiants amb el format d’un enfrontament dialèctic entre diversos equips, en el qual s’ha de defensar una posició a favor o en contra sobre un tema d’actualitat. Es valoren capacitats com el treball en equip, la solidesa de les argumentacions, la fluïdesa en la intervenció i la correcció tant semàntica com formal.

Internet ens fa més lliures?” ha estat el tema a debatre a l’edició del curs 2015-2016.

Els dies 26 i 27 de febrer s'ha celebrat a la URV la fase local de la Lliga, amb la participació, per primera vegada, d'un equip de l’Escola Elisabeth, constituït per tres alumnes de primer de batxillerat (Anastasia Baranova, Estel Ferré i Maria González), una alumna de segon de batxillerat (Clara Calabuig) més la capitana-tutora la professora de batxillerat Teresa Viader,.

L’equip de l’Escola Elisabeth es va enfrontar dues vegades a l’equip que va acabar guanyant la final i que representarà a la URV a la fase final de la Lliga de Debat, l’equip de l’Institut Vidal i Barraquer de Tarragona. En paraules seves, vam ser unes contrincants ben difícils; finalment, tots dos equips vam confraternitzar i fins i tot vam acordar fer una trobada per preparar conjuntament la participació dels finalistes provincials a la fase final de la Lliga de Debat, la qual es celebrarà a finals del proper mes d’abril a València. Sort, companys!

En paraules de l’Anastasia, l’Estel, la Maria i la Clara, ha estat una experiència inoblidable. Si podem, repetirem.