Programa d'intercanvi amb l'escola St. Bartholomew's de la població de Newbury

Aquesta setmana, l'escola acull els alumnes que participen enguany en el programa d'intercanvi d'idiomes. Un grup de vint-i-cinc noies i nois de l'escola anglesa St. Bartholomew's de la població de Newbury, situada a pocs quilòmetres de Londres romandran a Salou fins al proper dia 11 de febrer.

Durant la seva estada amb nosaltres, aquests alumnes anglesos participaran en algunes classes junt amb l'alumnat del centre i visitaran diversos indrets com Tarragona, Miravet i Barcelona, a part de Salou.

L'objectiu del programa d'intercanvi és que aquests nois i noies britànics puguin aprofundir el seu coneixement de la llengua castellana, així com aprendre més sobre la nostra cultura. En contrapartida, els nostres alumnes visitaran anglaterra el proper mes de juliol, on podran posar en pràctica els seus coneixements de la llengua anglesa, proporcionalment més alts, d'altra banda, que els de castellà dels alumnes anglesos.

L'escola Elisabeth ha vingut desenvolupant activament aquest programa d'intercanvi durant els últims divuit anys, apostant fermament per impulsar la possibilitat que el nostre alumnat pugui fer un ús funcional de la llengua anglesa i viure des de dins la seva cultura.

El programa d'intercanvi permet, a més d'agermanar pobles i ciutats, establir uns forts lligams afectius entre els nostres alumnes i els que aquests dies són acollits a les seves cases, integrant-se en les diverses famílies d'acollida com un membre més, com passarà al juliol, quan els tornem la visita. Val a dir que encara avui alguns dels alumnes de l'escola que van iniciar l'intercanvi fa divuit anys mantenen la relació amb els seus corresponsals anglesos.