Hamlet or not

On Friday 14th February, our 3rd and 4th ESO students attended a production of the English play Hamlet or Not, an adaptation of Shakespeare’s masterpiece, at the Metropol theatre in Tarragona.

Hamlet is an enigmatic and mysterious work in which each character is a master of deception. Hamlet himself is a being in continuous transformation. In him is to be found passion, mocking, enigma and madness. Finally, he will overcome his internal tension and carry out his vengeance for the murder of his father.

Our students had previously worked on William Shakespeare in class in order to maximize their English language and cultural learning experience.

Divendres dia 14 de febrer, els alumnes de 3r i 4t d’ESO van assistir a la representació en anglès de l’obra Hamlet or not, basada en l’obra de William Shakespeare, al teatre Metropol de Tarragona.

Hamlet és una obra enigmàtica i misteriosa en la qual cada personatge és un artista de la simulació. El propi Hamlet és un ésser en contínua transformació. En ell caben la passió, la burla, l’enigma i la bogeria. Finalment, Hamlet vencerà la seva tensió interna i complirà la venjança per l’assassinat del seu pare.

Els alumnes havien treballat l’obra de William Shakespeare a classe prèviament, per tal que traguessin el màxim profit de l’obra, l’autor, i de la llengua anglesa.