Actualitat general

Fa poc va aparèixer la notícia que Tesla, fabricant d’automòbils elèctrics a Califòrnia, té un valor econòmic en Borsa superior al gegant nord-americà de l’automobilisme General Motors, malgrat que continuï acumulant pèrdues en els seus balanços econòmics.

Com pot ser que una empresa que fabrica molts menys automòbils que General Motors i acumula pèrdues en el seu balanç econòmic, tingui major capitalització a borsa?

Segons els analistes, la resposta es troba en què Tesla es considera la segona empresa més innovadora de tot el món. Morgan Stanley considera que “Tesla està en una posició privilegiada per ser pionera en el desenvolupament dels cotxes autònoms i aconseguir la pole position respecte a la competència”.

Aquesta actual i sorprenent informació pot servir-nos de punt de partida per presentar la importància d’una correcta formació en el món actual.

A ningú de nosaltres se’ns escapa que un cas d’èxit com el de Tesla està directament relacionat amb la formació i manera de fer de l’equip humà que el dirigeix i l’impulsa i, directament, ens porta a preguntar-nos:

Com ha de ser el sistema educatiu de principis del segle XXI?

Cal ser conscients dels darrers i enormes canvis que s’han produït a la societat últimament. La irrupció de les tecnologies digitals en tots els àmbits de la societat, la generalització de l’accés de la població a infinites informacions gràcies a internet, i la globalització de l’economia estan marcant un abans i un després.

Cal redefinir, a dia d’avui, què vol dir educació de qualitat, quines són les necessitats competencials per a la vida “moderna”, i quins els mecanismes que permeten avaluar-les. Al mateix temps, s’ha de procurar distanciar-se del model d’escola transmissora i academicista encara preponderant.

En el fons, es tracta que les escoles deixin de ser llocs on es preparen els alumnes per superar exàmens, per convertir-se en llocs d’empoderament de les persones.

Necessàriament, els estats, la societat, les escoles i les famílies han d’arribar a consensuar mesures que, interrelacionades entre si, ajudin a crear un entorn d’aprenentatge i creixement on l’alumne ha de ser-ne el protagonista, amb més capacitat de decisió. Les escoles han de ser l’entorn que propiciï el ple desenvolupament i la formació integral de la persona.

Reflexions del tipus...

Per als propers anys, les previsions de llocs de treball en els països desenvolupats indiquen que més de la meitat d’aquests llocs encara es desconeixen com seran, aniran definint-se a mesura que les necessitats de la societat propiciïn la seva aparició.
Amb aquestes previsions, com ha de ser la formació i educació a les escoles?

o

“Si basem l’aprenentatge en la memòria, els robots ens guanyaran.”
El que és important no és que l’alumne es prepari per a un examen, sinó que es prepari per al seu futur, per pensar, per entendre, per desenvolupar-se, per viure i per trobar una feina que pugui fer bé i que el faci feliç.

Fan veure el veritable abast i importància dels canvis que s’estan debatent al món de l’educació i dels quals les escoles en són destinatàries. Però no hem d’oblidar que nosaltres, com a individus adults que som, també tenim les nostres responsabilitats, tant individualment com col·lectivament. Tots formem part de la societat i molts som pares, conseqüentment hem d’estar coordinats i disposats a col·laborar amb el treball que fan a les escoles amb els nens i els joves.

És responsabilitat de tots aconseguir que els joves, els nostres fills, assoleixin una actual, completa i correcta formació.

 

Juan Manuel Ferré

Cap del Departament de ciències

Benvolguts pares,

Com cada mes de novembre des de fa 31 anys totes les etapes de l’escola participen d’un seguit d’activitats, eminentment manipulatives, al voltant d’un tema relacionat amb la ciència: és l’anomenada Setmana de la ciència i experimentació. En els darrers anys ens hem adherit a una experiència institucional més jove, “la Setmana de la ciència de Catalunya”, amb la intenció de sumar complicitats, il·lusions i esforços. Aquest any el tema que treballem és “el turisme sostenible”.

El fet que els nostres alumnes disposin d’un espai especialment dissenyat per aproparse al món de la ciència, a partir de la compartició d’informacions obtingudes entre tots els companys, a patir d’una petita recerca per després dedicar temps a la manipulació dirigida de materials i aparells i, que per ells mateixos siguin capaços d’arribar a la comprensió del fet estudiat, és una magnífica pràctica que els agrada i els apropa a la ciència d’una manera natural i lúdica.

Com podeu comprendre, l’objectiu que hi ha darrera de totes aquestes activitats és molt ambiciós i, per aquest motiu, necessitem la vostra col·laboració. No us heu d’estranyar que els propers dies els vostres fills us demanin informacions, us expliquin el que estan descobrint amb el treball a classe o que, fins i tot, us demanin que dediqueu una estona a experimentar amb ells. No deixa de ser una magnífica ocasió per compartir emocions, de comprovar que s’estan fent grans i, per sobre de tot, de gaudir d’una estona amb ells, de la seva envejable curiositat i, en definitiva, d’enfortir les relacions familiars. Gràcies per endavant.

L’experiència acumulada de moltes edicions ja celebrades ens permet asseverar que els tallers de ciència són una molt bona eina en línia amb els principis de la pedagogia actual per a què els vostres fills, sense adonarse’n, adquireixin un mètode per arribar a nous coneixements molt més significatius i comprensibles per a ells. La manipulació de forma pràctica, la cooperació entre companys per arribar a explicar el que passa, aprendre a observar per comprovar hipòtesis o saber organitzar la informació per poder-la explicar, són habilitats importantíssimes en el món actual.

Per finalitzar l’escrit, agraeixo a tots els professors que fan possible l’esdeveniment la seva dedicació i esforç i, a totes les famílies, la seva confiança dipositada en la Setmana de la ciència i experimentació.

Joan M. Ferré
Cap del Departament de Ciències

Des de l’escola vivim amb preocupació i expectació els esdeveniments que en els darrers dies s’estan vivint a Catalunya.
Per aquest motiu, us volem fer arribar dos comunicats de les diferents associacions i patronals de centres concertats i privats a les quals l’escola pertany.
Tot i que són diferents, ambdós comunicats expressen el sentiment majoritari de les escoles cooperatives i concertades.

Us adjuntem el dossier informatiu del curs 2017-2018.

 

Benvolgudes famílies,

Com cada inici de curs, us fem arribar aquells aspectes organitzatius que cal que tingueu present pel proper curs escolar 2017-2018. Al mateix temps us agrairem  una lectura atenta de les pàgines centrals, dels aspectes pedagògics significatius que us remarquem en aquest llibret informatiu i dels canvis organitzatius més importants per aquest nou curs que iniciarem.

Durant el curs escolar 16–17 la comunitat educativa Escola Elisabeth va celebrar els 50 anys del seu naixement. Ens queden com a testimoni tres llegats materials:

el llibre on es recullen els 50 anys d’història del nostre centre educatiu, la petita història de l’escola Elisabeth (que permetrà als nostres infants conèixer el passat, entendre el present i formar part del futur de la nostra institució) i la nostra geganta Elisabeth.

Consolidar l’excel·lència i l’organització del projecte educatiu són els dos reptes més importants d’aquests últims anys i, en especial, en els temps actuals. Per  aquest motiu, després de la mirada al passat feta en el curs anterior, el curs 17-18 s’engeguen tot un seguit de projectes pedagògics que pretenen actualitzar el nostre model d’escola, adaptant-la a les necessitats que la societat actual demanda. L’Elisabeth, fidel al seu tarannà, aposta de manera decidida per un model propi, incorporant noves i actuals pràctiques metodològiques, posant a l’abast dels alumnes els mitjans tecnològics i els recursos necessaris per fer més capaços, autònoms i competents als nostres alumnes.

El novè any en aquest emplaçament ha representat i representa un esforç per part de tothom. Hem crescut en nombre d’alumnes i de docents i la tercera línia educativa serà una realitat el proper curs fins a 5è de Primària. Durant aquests anys hem millorat les instal·lacions i serveis adaptant-les a les necessitats de creixement del nostre centre. Cal destacar per aquest nou curs la incorporació a l’escola d’una persona que, treballant conjuntament amb la direcció del centre, es responsabilitzarà de la gestió i seguiment dels serveis escolars, amb la finalitat  de millorar la qualitat i la supervisió dels mateixos.
Volem donar la benvinguda als nous cooperativistes, als nous alumnes i als nous professors/es esperant de tots el major grau de participació i implicació en el desenvolupament de les activitats que giren al voltant de l’ensenyament educatiu a la nostra escola.

Us desitgem que el curs escolar 2017-2018 compleixi totes les vostres expectatives.

Aquest proper curs escolar 2017-2018, motivat per les nombroses queixes i incidències rebudes de les famílies del servei que donava l’empresa anterior, s’ha encarregat a una nova empresa el subministrament i reposició de l’uniforme escolar i esportiu de l’escola.

Un dels canvis més importants és que la venda es farà directament a l’escola durant els primers dies de setembre. Rebreu la informació exacta dels dies i horaris de venda a les instruccions d’inici de curs, de la intranet escolar i també a través dels delegats de pares i mares del curs. També informarem de com es podrà fer comandes durant el curs escolar.

Informar-vos que això no suposa cap canvi en els models d’uniforme escolar i que per tant podeu aprofitar els dels cursos anteriors. L’únic canvi és que el xandall d’educació física ha canviat el tipus de roba per a què sigui menys calorós.

Desitgem que els canvis que proposem ajudin a millorar la qualitat del servei.

Coincidint amb l’últim dia de juny de 2017 es va celebrar l’acte d’acomiadament d’un apreciat professor de l’escola. En Josep Maria Raventós deixa una llarga i plena vida laboral dedicada a l’escola Elisabeth, i com ell mateix ens va recordar a l’acte, han estat quaranta anys de dedicació a una de les seves passions, l’educació d’infants i joves.

En Josep Maria ha estat un d’aquells professors fidel a la seva manera d’entendre l’ensenyament i als seus ideals, amb una visió generosa del que ha de ser una escola que va molt més enllà de les aules, dels coneixements o de les classes. Gràcies a les seves iniciatives ens deixa un gran llegat, una manera actual d’entendre les ciències, de treballar en els laboratoris, de cada persona sigui capaç de construir el propi coneixement que són totalment vigents. Sense la seva empremta l’Escola Elisabeth no s’entendria d’igual manera, sempre el tindrem present en celebracions com el Cros Escolar, les exposicions de plàstica, les colònies d’estiu, les sortides a la natura, l’esquiada i una llarga llista d’activitats que ell va instaurar o ajudar a consolidar.

Gràcies Josep Maria per formar part d’aquest projecte tant important per a molts de nosaltres que és l’Escola Elisabeth. Tots, ex-alumnes, alumnes, famílies i companys t’agraïm la feina feta i et volem fer arribar el nostre reconeixement i agraïment.

La raó ens diu que et mereixes gaudir de la jubilació al costat de la meravellosa família que has format al costat de la Rosa, però el sentiment ens dóna la seguretat de que podrem comptar amb tu per continuar fent escola.

El passat dissabte 20 de maig va tenir lloc el sopar d’exalumnes i professors de l’escola. L’esdeveniment forma part dels programats aquest curs per celebrar els cinquanta anys de vida de l’escola Elisabeth.

Amb un ambient immillorable es van retrobar antics alumnes i professors de totes les èpoques. Les salutacions, les emocions, els records i els sentiments van ser presents tota la nit.

El sopar va tenir lloc a l’espai Àgora de l’escola que havia estat decorat especialment per l’ocasió, va ser un magnífic escenari per animades converses on destacaven les exposicions de fotografies i àlbums de quan els assistents estudiaven a l’escola.

Cal felicitar als organitzadors per l’èxit aconseguit.

 

 

Una vegada més, quasi sense adonar-nos, ja estem encarant un nou final de curs. A les classes es comencen a notar aquells nervis pels resultats finals, es poden escoltar converses manifestant il·lusions i temors pels reptes futurs i, per sobre de tot, moltes ganes d’arribar a les definitives vacances d’estiu.

A les classes de 4t de Secundària, alumnes i famílies es troben en procés d’escollir la millor opció de futur pel curs vinent. Què m’anirà millor, batxillerat o mòduls? potser trio l’opció de ciències o la de lletres? Ho sabré fer, me’n sortiré? I si m’equivoco? I si...? Aquestes i moltes altres preguntes dificulten la tria a fer.

L’escola conscient d’aquest fet vol ajudar i, per aquest motiu, cada curs programa un seguit d’activitats orientades a fer arribar informacions que ajudin en la decisió final.

  • Xerrades informatives orientades als alumnes de 4t d’ESO
  • Xerrades individuals amb cada alumne i família
  • Conferència adreçada al grup de pares amb fills a 4t d’ESO
  • Jornades de consulta
  • Diada: “Apropa’t al teu futur”

Un any més ha tingut lloc de manera brillant l’acte de lliurament de premis literaris Sant Jordi de l’escola al TAS de Salou. L’acte va comptar amb la presència de la Sra. Ana Mª Salvia presidenta de la Cooperativa Escola Elisabeth, del Sr. Enric Masià director de l’escola, del Sr. Pere Granados alcalde de Salou i de la Sra. Olga Fernández en representació dels Serveis Territorials d’Ensenyament a Tarragona.

Aquesta ha estat la trenta-setena edició del concurs literari que organitza el departament de llengua de l’escola, i que compta amb la participació de pràcticament tots els alumnes de l’escola. És una magnifica ocasió per fomentar la creativitat i la creació de texts literaris en llengua catalana, castellana i anglesa.

Cal mencionar que en aquesta edició també va comptar amb el lliurament de premis del Xè Concurs de recitació de poesia. Aquesta activitat ha anat agafant, a cada nova edició, una major participació dels alumnes.

Avui s'ha presentat als alumnes el conte de la història de l'escola escrit per la Rosa Ferré, l'Araceli López i la Fina Satorras i il·lustrat per la Pilarín Bayés.

Les autores conjuntament amb la Cristina Roca, l'Anamari Cros, la Montse Masso i l'Anton Ribas han estat els encarregats de presentar-lo a Infantil i Primària. Durant el dia d'avui i els tutors i tutores donaran un exemplar del conte a cada nen i nena d'aquests nivells.

A la Secundària la presentació es realitzarà al llarg de la setmana.

Les nostres felicitacions i agraïments a totes les persones que han participat en la creació de la "Petita història de l'Escola Elisabeth".

 

L’escola ha organitzat entre els dies 14 i 21 de desembre, la Setmana Solidària 2016.

Tots els integrants de la comunitat escolar han col·laborat durant aquests dies en diverses activitats de caràcter solidari, encaminades principalment a la recaptació de fons per a contribuir a la tasca de La Marató de TV3, enfocada enguany a l’ictus i a les lesions medul·lars i cerebrals traumàtiques.

El programa d’aquesta Setmana Solidària ha comptat també amb altres actes importants, com la recollida d’aliments, joguines i roba, per a les entitats Càritas i Eluzai, la col·laboració en el Gran Recapte d’Aliments 2016, el concert solidari a càrrec d’alumnes d’ESO i BAT, el Karaoke i l’esmorzar solidari organitzat pels alumnes de quart d’ESO, la recollida de material escolar per a la fundació Bara organitzat pels alumnes de 6è de Primària i diverses xerrades de conscienciació social per als alumnes dels diferents nivells educatius del centre, relatius al fet solidari.

El balanç final de totes aquestes activitats s’ha tancat amb la recaptació de gairebé una tona i mitja d’aliments, que han estat lliurades a Càritas i Eluzai el dia 21, i de 938 euros, que s’ingressaran en el compte corrent de la Marató de TV, per a la investigació i estudi de l’ictus i les lesions medul·lars i cerebrals traumàtiques.

L'escola ha organitzar entre els dies 14 y 21 de desembre, la Setmana Solidària 2016

El Sr. EUDALD CARBONELL VA PARLAR D’EVOLUCIÓ I ESCOLA

L’Auditori “Anton Ribas” de l’Escola Elisabeth de Salou es va quedar petit per escoltar i participar de la lliçó inaugural que va pronunciar el Doctor en Geologia del Quaternari per la Université Pierre et Marie Curie, Paris VI (1986) i Doctor en Geografia i Història per la Universitat de Barcelona. Més de 200 persones van seguir amb força interès les paraules de l’Eudald, qui va fer un repàs sintètic d’aspectes evolutius i, curiosament per una persona que estudia el passat, va centrar el seu missatge en el futur de l’espècie humana i la importància de l’educació en aquest futur.

 

En el 50è aniversari de l’Escola Elisabeth, el públic assistent va poder gaudir d’una lliçó magistral d’una autoritat de reconegut prestigi en el món de l’estudi de l’ésser humà. L’Eudald no va decebre en la seva presentació i va profunditzar en temes com la crisi dels valors o la importància de la consciència en la formació dels nois i noies del futur.

 

 

El Director de l’excavació d’Atapuerca, premi príncep d’Astúries i descobridor de l’Homo Antecessor, entre d’altres aspectes destacats del seu intens currículum, va acabar la seva lliçó responent a les preguntes força interessants que li formulà el públic, entre les quals van destacar les dels alumnes d’ESO i Batxillerat, interessats per les explicacions, descobriments i fets que l’Eudald va descriure engrescant el públic assistent a l’acte.
Finalment, el Director de l’Escola, el Sr. Enric Masià, va lliurar el llibre dels 50 anys d’història que l’escola ha publicat per commemorar el mig segle d’existència d’aquesta institució educativa.

 

ESCOLA ELISABETH. 50 ANYS D’HISTÒRIA (1967-2017). Aquest és el títol del llibre que s’ha publicat per commemorar el 50è aniversari de l’Escola Elisabeth de Salou. A l’Auditori “Anton Ribas” de la mateixa escola, i davant de més de 100 assistents, es va fer la presentació d’aquest llibre per retre homenatge als 50 anys d’aquesta institució educativa.

Els parlaments van córrer a càrrec de la Presidenta de l’escola, la Sra. Anna Salvia, el Sr. Anton Ribas, exdirector de l’escola i impulsor del projecte, el Srs. Xavier Royes i Josep Maria Raventós, autor i co-autor del llibre respectivament, i del Sr. Enric Masià, director del centre.
Cal destacar l’assistència a l’acte de la fundadora de l’escola Elisabeth, la Sra. Carme Amat, que amb els seus gairebé 97 anys no es va voler perdre el magnífic present de l’obra que ella va iniciar 50 anys enrere.

En 50 anys d’història, l’Escola Elisabeth ha esdevingut un referent de l’ensenyament cooperatiu al Camp de Tarragona. I és que, d’ençà que Carme Amat decidí emprendre el projecte de l’International Collegium Elisabeth, moltes altres persones s’hi ha anat sumant per fer possible la pervivència d’una manera d’ensenyar alternativa en relació a les poblacions de l’entorn.

En aquest sentit, cal recordar que l’Elisabeth va néixer a mitjan anys 60 i que en aquell context la inversió del govern franquista en educació arrossegava un dèficit important. Amb tot, el ministre Villar Palasí inicià un seguit de reformes que forçaren a molts centres d’ensenyança a haver d’assumir canvis importants per poder prosseguir amb la seva activitat. L’adequació de les instal·lacions es feia imprescindible.

Gràcies a la implicació de molts pares i professors, l’Escola Elisabeth va poder tirar endavant com a societat cooperativa, però es va haver de construir un nou centre que donés cabuda a la demanda de nous alumnes i, a la vegada, que rebés el vistiplau de l’Administració. Era l’any 1973 i l’escola per fi comptava amb unes instal·lacions pròpies a la partida dels Estanyets, i es deixava així enrere tot un periple d’ubicació en xalets: Villa Sant Rafael, Villa Enriqueta i el xalet del carrer de l’Església.

Pel que fa a la línia educativa, l’Escola Elisabeth sempre s’ha destacat per emprar una metodologia de treball avançada, que para atenció als nous corrents pedagògics i amb una clara voluntat de donar resposta a les especificitats de cada alumnes mitjançant el seguiment personalitzat dels seus educadors en col·laboració amb l’equip de psicopedagogs del centre. Així mateix, cal no obviar que l’Elisabeth també disposa d’una llar d’infants, i sempre ha potenciat àrees poc reconegudes com la plàstica, la música i els esports.

L’any 2008, l’Elisabeth traslladava tota la seva activitat escolar a l’actual complex educatiu, en una operació que serví per assolir el projecte de la segona línia per classe i per donar cobertura a tota l’etapa educativa, de 0 a 18 anys, amb la incorporació dels nous batxillerats. D’aquesta manera, tot l’alumnat de l’Elisabeth té actualment l’oportunitat de completar la seva escolarització al centre.

I, malgrat que pugui semblar que l’Elisabeth ja ha assolit el seu sostre, el cert és que actualment ja està en procés de consolidar una tercera línia per curs i que també ofereix un ampli ventall d’activitats formatives extraescolars, amb especial atenció a l’assumpció de l’anglès com a tercera llengua natural.

Amb més de mil cent alumnes matriculats i un equip de més de cent professionals de l’ensenyament al capdavant, l’Escola Elisabeth esdevé, avui per avui, una institució educativa de referència a tota la demarcació, per bé que, més enllà de la dimensió assolida, el més important continua sent la transmissió dels seus valors.

A la secretaria del centre, el llibre està a disposició de totes aquelles persones que estan o han estat relacionades amb l’Escola Elisabeth.

Destaquem

Presentació

pic1

Centre homologat i concertat per la Generalitat de Catalunya.
Educació de 0 a 18 anys

Avís legal
Política de privacitat de dades
Política de Cookies

 

Escola Elisabeth

mapa-cole

Centre homologat i concertat per la Generalitat de Catalunya.
Escola consolidada. Ensenyament de Qualitat

On està l'escola

mapa

Estem a Salou, Tarragona
C / Miquel Martí i Pol, 1
43840

Veure situació en mapa

Contacti amb nosaltres

Administració       977 38 38 51
Ed. Primària          977 38 38 51
Ed. Infantil             977 38 38 51
Ed. Secundària     977 38 38 51
Batxillerat              977 38 38 51

Fax                         977 38 33 30

Contactar per email
secrea@escolaelisabeth.com

preview ISO 9001 Bureau Veritas