A 1r d’ESO quatre dies plens d'activitats dins l’English Week

El passat 11 de febrer va concloure un any més l’English Week a 1r d’ESO, després de 4 genials dies en què els alumnes van treballar de 8.30 a 4.30 íntegrament en anglès, ja fos de manera parlada o amb material escrit o projectat. Com tots sabem, ha estat un any especial perquè ha estat el primer on hem pogut reprendre aquesta activitat després dels últims anys de pandèmia.

L’equip de 4 professors i 1 coordinadora de SET English van començar a treballar “The Human Body” (el cos humà) a través d’un dossier dinàmic i interactiu, amb el qual els alumnes van aprendre amb tot detall l’estructura i funcionament del cos humà completament en anglès. Amb un professor dedicat per cada grup, varen treballar des dels diferents sistemes i aparells, fins a les funcions de cada òrgan i l’esquelet. Els 4 dies d’aprenentatge van concloure amb una presentació final per part dels alumnes en què van poder ficar a prova els coneixements adquirits i, així, acabar d’integrar-los. D’aquesta forma, han treballat de manera cooperativa mentre han estat exposats a la llengua anglesa en tots els àmbits, tant escrit com parlat i escoltat (Speaking, Listening, Reading and Writing).

El nostre objectiu com a escola és poder anar integrant, progressivament, la llengua anglesa en diferents activitats com a eina vehicular per a l’aprenentatge de continguts d’altres matèries. Amb això volem dir que els alumnes no estudien només la llengua anglesa, sinó que la fan servir per aprendre, en el cas d’aquest any, ciències. Creiem que aquesta és la forma natural d’aprendre, i la manera en què aprenem llengües a la vida real.

L’English Week ha estat precisament un pas més en aquesta direcció. El següent pas que volem prendre és fer els crèdits de síntesi de 1r d’ESO i 2n d’ESO en anglès, cosa que seria un afegit notable per als estudiants. Esperem poder portar a terme aquest canvi el curs vinent.