Recollida de taps

Durant el tercer trimestre la cooperativa d’alumnes Lifestream Industries SCCL ha dut a terme una altra de les activitats planificades a l’inici de curs: “La recollida de taps de plàstic”.

En aquest darrer trimestre la cooperativa ha disposat de tres punts de recollida de taps de plàstic a l’escola: al menjador del centre, a l’edifici de primària i al de secundària. La iniciativa ha estat tot un èxit ja que s’han recollit milers de taps.

L’objectiu de la tasca era recopilar el major nombre de taps per donar a la Fundació Noelia. Aquesta és una organització sense ànim de lucre amb seu a Catalunya, encara que amb caràcter internacional, que té com objectiu recaptar fons per avançar en la investigació i trobar la cura per a tots aquells nens i nenes que pateixen distròfia muscular congènita per dèficit de col·lagen VI. L’entitat recull els taps als diferents punts de recollida i selecciona aquells que realment són de plàstic per després vendre’ls al preu de 200€/tona. Després aquests diners s’inverteixen en:

- Donar suport a la investigació científica d’aquesta malaltia, per poder perllongar la vida d’aquests nens i trobar un tractament per la cura d’aquesta malaltia.

- Donar a conèixer i apropar la realitat d’aquesta malaltia tan poc coneguda a la societat.

- Captar fons per a la investigació, ja que permetrà posar en marxa assajos clínics.

- Agrupar el màxim número de pacients afectats per Distròfia Muscular Congènita per Dèficit de col·lagen VI i les seves famílies per poder treballar de forma coordinada en la consecució de possibles solucions per conèixer millor l’evolució de la malaltia. És molt important el registre de famílies.

Des de la cooperativa volem agrair a la Fundació Noelia la seva confiança i també a totes aquelles persones de la comunitat educativa de l’escola que han ajudat en el projecte. Cal dir que l’escola ha decidit realitzar aquest projecte cada curs.