Els alumnes de 4t d'ESO visiten els espais de la Batalla de l'Ebre

Ahir, dijous 21 de març, amb els alumnes de 4t d'ESO vam visitar els espais de la Batalla de l'Ebre, sortida emmarcada dins del temari de ciències socials: La Guerra Civil Espanyola.

Durant el recorregut d'aquesta excursió pedagògica, vam poder visitar el poble vell de Corbera d'Ebre, testimoni palpable dels danys materials que una guerra provoca. També vam endinsar-nos als boscos on els combatents vivien amagats i vam poder observar com eren i com funcionaven les trinxeres. Finalment, vam visitar el memorial de les Camposines, un indret que parla de la memòria històrica, dedicat a tots aquells soldats que van desaparèixer i que les seves famílies no van poder enterrar mai.

Aquesta sortida ens ha servit per conèixer una mica més d'a prop la nostra història més recent d'una manera molt més significativa. I, sobretot, ens ha servit per reflexionar sobre les tragèdies i el dolor que totes les guerres comporten i la importància del nostre paper per tal d'evitar-les.