Calendari d'activitats 50 aniversari

L’Escola Elisabeth celebra, el curs 2016-2017, els 50 anys del seu naixement.

A Salou, són els anys d’un fort creixement urbanístic, motivat per l’inici del turisme. L’augment de població i la falta d’infraestructures culturals i educatives portarà a una senyora, la Carme Amat, establerta a Salou, propietària d’un hotel, sensible a la cultura i a la recerca de solucions als problemes del moment, a crear una escola d’acord amb un grup de  famílies que volien un model educatiu diferent, centrat en les tradicions i la cultura catalana, en què el contacte amb la natura, i els valors i la sensibilitat per la infància, en fossin els eixos vertebradors.

Sense quasi adonar-nos-en, aquesta iniciativa ha anat fent camí i va passar d’establir-se en locals de lloguer (xalets), a construir una escola amb l’ajuda dels pares que van apostar per aquest projecte, que fou i és l’Elisabeth, amb la constitució d’una cooperativa de pares, que va ajudar a superar obstacles i a arribar fins avui dia. L’Escola Elisabeth ha passat d’uns pocs alumnes a més dels mil actuals, i encara està desplegant una tercera línia d’ensenyament.

L’èxit d’aquesta permanència i constant creixement l’hem de buscar en la tasca dels pares, per mantenir aquest model d’escola, i els professionals de l’ensenyament que, amb mestria, l’han prestigiada, en conserven els valors originals i la fan estar en constant evolució pedagògica, a l’alçada de cada moment cultural i social.

Volem felicitar a tots aquells milers de pares i mares, alumnes, professors i personal no docent que han fet possible aquesta realitat, que avui és l’Escola Elisabeth, i convidar-los a gaudir de les activitats programades, perquè estan dedicades especialment a ells.

calendari