Els alumnes de 1r d’ESO-A i D han treballat l’eix transversal de la Pau a l’assignatura d’Educació Visual i Plàstica.

La pau és un concepte que cada alumne/a percep de manera molt diferent segons el moment històric, el context sociopolític, la cultura, la religió i, també, l’experiència vital. Durant segles s’ha associat la pau amb la simple absència de guerra o violència directa, i se n’ha limitat l’abast i el valor. És el que es coneix com a pau negativa. En contraposició, s’ha anat construint el concepte de pau positiva, un concepte dinàmic que porta a prendre consciència dels conflictes i a resoldre’ls de manera no violenta, a construir un món just on no només no hi hagi violència directa sinó que es tendeixi a eliminar les violències estructurals i culturals. No hi ha pau plena i positiva mentre hi hagi discriminació, desigualtat, pobresa, marginació i injustícia.

És aquesta pau positiva, que hem de construir entre tots, la que ens han volgut transmetre els alumnes amb el mural que han realitzat.