Els alumnes de 3r d’ESO visiten el Port de Tarragona

El passat dilluns 28 de febrer, els alumnes de 3r d’ESO van visitar el Port de Tarragona. La sortida, organitzada des de l’assignatura de Ciències Socials, tancava el primer bloc del curs, centrat en l'estudi de l'organització econòmica de la societat. Des de principi de curs, els alumnes han estat treballant l’activitat econòmica i com aquesta, avui en dia, es desenvolupa en un món globalitzat. Han reflexionat sobre com les nostres necessitats són satisfetes amb productes fabricats a milers de quilòmetres de distància del lloc on vivim. Per tant, el transport de mercaderies juga un paper cabdal en tot aquest sistema. El Port de Tarragona, tan a prop nostre, és un dels ports més importants d’Espanya i també del mar Mediterrani, quant a tràfic de mercaderies.

Al Museu del Port els alumnes van realitzar l’activitat Import/Export. Una primer part teòrica a l’auditori del Museu va mostrar als alumnes la vessant comercial del Port de Tarragona, aprofundint en les seves característiques físiques, els tipus de mercaderies, les seves procedències i destinacions, el funcionament i la logística. Posteriorment, vam realitzar un passeig amb golondrina per descobrir les instal·lacions del port i observar-ne el funcionament diari.