Batxillerat

4585 vegades

Projecte educatiu

Apertura al món professionalelisabeth-salou5

  • Establir mecanismes que permetin que els alumnes s'impliquin i acceptin el compromís personal en el seu procés d'aprenentatge.
  • Afavorir l'autorealització personal de l'estudiant.

 

Objectius d'aprenentage

  • Facilitar que l'estudiant obtingui un seguit de competències i de coneixements necessaris per afrontar les proves d'accés a la Universitat (PAU) de manera satisfactòria.
  • Ajudar l'estudiant a assolir el nivell de competències i de coneixements necessaris i a obtenir recursos personals per a l'adequada gestió dels estudis universitaris.

 

Objectius generals

  • Oferir un ensenyament de QUALITAT
  • Preparar els alumnes per afrontar el seu FUTUR amb ÉXIT
  • Afavorir el desenvolupament de L'ESPERIT CRÍTIC I LA CAPACITAT DE DECISIÓ de l'alumne/a
  • Potenciar el TREBALL COOPERATIU
  • Desenvolupar el PROJECTE EDUCATIU DE 0 A 18 ANYS
  • Garantir la continuïtat de l'educació de l'alumne/a en les diferents etapes educatives
  • Organitzar un Batxillerat amb els darrers avenços TECNOLÒGICS
  • Crear un AMBIENT favorable a L'ESTUDI I EL TREBALL
  • Aconseguir un ampli domini de les llengües CATALANA, CASTELLANA I ANGLESA
  • Educar els joves en els valors de la CONVIVÈNCIA, de la cultura de l'ESFORÇ i el CIVISME
  • Fomentar el treball de RECERCA I INVESTIGACIÓ
  • Oferir ACTIVITATS COMPLEMENTÀRIES: estudis dirigits, activitats esportives, viatge cultural d'estudis, intercanvi...
  • Oferir unes INSTAL·LACIONS MODERNES i equipades per garantir un entorn adequat per a l'estudi i el treball

 

Pla d'estudis de Batxillerat

L'escola proposa, en el marc del Projecte curricular, la distribució de matèries al llarg del cicle, els diversos itineraris curriculars que pot triar l'alumnat del centre, així com la combinació de matèries de modalitat i optatives per a cada itinerari.

Dins de cada modalitat de batxillerat els alumnes podran cursar diferents itineraris, és a dir, diferents combinacions de matèries de modalitat i optatives, la qual cosa permet una millor adequació del currículum a les seves necessitats i interessos.

Dins del currículum hi ha una part obligatòria i una part optativa que dependrà de cada modalitat.

El centre orienta els alumnes sobre les característiques i el sentit dels itineraris que ofereix i de les diferents maneres amb què poden completar la part bàsica del seu itinerari, tenint en compte els seus interessos i vocació de futur. Aquesta orientació s'inicia a 3r d'ESO i continua a 4t i als dos cursos de Batxillerat.

 

ITINERARIS CURRICULARS

Matèries comunes

Les matèries comunes del Batxillerat tenen com a finalitat aprofundir en la formació general de l'alumnat, augmentar la seva maduresa intel·lectual i humana i aprofundir en aquelles competències generals que tenen un caràcter més transversal i afavoreixen l'aprenentatge continu.

Les matèries comunes del batxillerat són les següents:

  • Ciències per al món contemporani
  • Educació física
  • Filosofia i ciutadania
  • Història de la filosofia
  • Història
  • Llengua catalana i literatura I i II
  • Llengua castellana i literatura I i II
  • Llengua estrangera I i II

Les matèries d'Història i Història de la filosofia s'han d'impartir al segon curs.

 

Treball de recerca

En els estudis de Batxillerat,  tot l'alumnat ha de fer un treball de recerca. Aquest treball ha de contribuir decisivament a assolir la competència en recerca i saber-la aplicar en les diferents matèries del currículum. Atesa la importància que té el desenvolupament d'aquestes capacitats i el seu interès didàctic, en el currículum de l'alumnat, figura també la matèria de treball de recerca, en la qual es concreta la contribució de la matèria a les competències generals del batxillerat, es fan consideracions sobre el desenvolupament del treball de recerca i s'estableixen els objectius i els criteris d'avaluació.

 

Matèries de modalitat

Les matèries de modalitat del Batxillerat tenen com a finalitat proporcionar una formació de caràcter específic vinculada a la modalitat triada que orienti en un àmbit de coneixement ampli, desenvolupi les competències que hi tenen més relació, prepari per a una varietat d'estudis posteriors i afavoreixi la inserció en un camp laboral determinat.

Les matèries de la modalitat de Ciències i tecnologia són les següents:

  • Biologia I i II
  • Dibuix tècnic I i II
  • Física I i II
  • Matemàtiques I i II
  • Química I i II
  • Tecnologia industrial I i II

Les matèries de la modalitat d'Humanitats i ciències socials són les següents:

  • Economia de l'empresa I i II
  • Geografia
  • Història de l'art
  • Llatí I i II
  • Matemàtiques aplicades a les ciències socials I i II

D'altres matèries optatives que poden triar els alumnes són:

  • Cultura audiovisual
  • Disseny

Matèries optatives

Les matèries optatives en el Batxillerat contribueixen a completar la formació de l'alumnat aprofundint en aspectes propis de la modalitat escollida o ampliant les perspectives de la formació general. En el cas de l'escola Elisabeth les que s'ofereixen són:

  • Estada a l'empresa
  • Matèries d'altres modalitats

La matèria "Estada a l'empresa" té com a objectiu fer conèixer a l'alumnat la realitat del món laboral. Aquesta matèria consisteix, bàsicament, en un període de permanència i activitat de l'alumnat en una empresa, entesa com a unitat de producció, distribució o de serveis. Durant l'estada, l'alumnat pren contacte amb un camp professional vers el qual se sent motivat i pot, així, enfocar millor el seu projecte de futur, acadèmic i professional.

 

General

L'alumne/a disposarà, en cada curs del cicle, d'una hora de Tutoria a la setmana.

El treball de recerca es comptabilitza al segon curs.

Les matèries comunes es distribueixen de la següent manera:

  • Les matèries de Llengua catalana i literatura, Llengua castellana i literatura (2 hores setmanals) i Llengua estrangera (3 hores setmanals) són presents en els dos cursos
  • Les matèries de Filosofia i Ciutadania s'imparteix a primer i les de Història de la filosofia i Història Contemporània a segon
  • Hi ha una matèria Ciències per al món contemporani que s'imparteix a primer
  • La matèria d'Educació física s'imparteix a primer

 

 

Actualitat BAT

Acomiadament de la vuitena promoció de Batxillerat “Amazònia”

Mai 27, 2017 BAT
Ahir divendres 26 de maig va tenir lloc a l’Auditori de l’escola l’acte d’acomiadament de la vuitena promoció de Batxillerat, “Amazònia” 2015-2017. Van presidir l’acte el director de l’escola, Sr. Enric Masià, i la presidenta de la SCCL Escola Elisabeth Sra. Anna Salvía, que van dirigir unes paraules als presents on van…

Destaquem

Acomiadament de la vuitena promoció de Batxillerat “Amazònia”

Ahir divendres 26 de maig va tenir lloc a l’Auditori de l’escola l’acte d’acomiadament de la vuitena promoció de Batxillerat, “Amazònia” 2015-2017. Van presidir l’acte el director de l’escola, Sr.…

Sopar d’exalumnes i professors de l’escola

El passat dissabte 20 de maig va tenir lloc el sopar d’exalumnes i professors de l’escola. L’esdeveniment forma part dels programats aquest curs per celebrar els cinquanta anys de vida de l’escola…

Campus de Tecnificació de Futbol Sala

[button url="ca/campus-de-tecnificacio-de-futbol-sala"]Inscripcions aquí[/button]

Colònies d'estiu 2017 “Planoles”

Inscripcions obertes Colònies d'estiu 2017 “Planoles”Del 3 al 9 de juliol PREU: 375€

Presentació

pic1

Centre homologat i concertat per la Generalitat de Catalunya.
Educació de 0 a 18 anys

 

Escola Elisabeth

mapa-cole

Centre homologat i concertat per la Generalitat de Catalunya.
Escola consolidada. Ensenyament de Qualitat

On està l'escola

mapa

Estem a Salou, Tarragona
C / Miquel Martí i Pol, 1
43840

Veure situació en mapa

Contacti amb nosaltres

Administració       977 38 38 51
Ed. Primària          977 38 38 51
Ed. Infantil             977 38 38 52
Ed. Secundària      977 38 48 15
Batxillerat              977 38 48 15

Fax                          977 38 33 30

Contactar per email
secrea@escolaelisabeth.com

9001-ENAC-petit