LLIÇÓ INAUGURAL DEL CURS 2016-2017 A L’ESCOLA ELISABETH

El Sr. EUDALD CARBONELL VA PARLAR D’EVOLUCIÓ I ESCOLA

L’Auditori “Anton Ribas” de l’Escola Elisabeth de Salou es va quedar petit per escoltar i participar de la lliçó inaugural que va pronunciar el Doctor en Geologia del Quaternari per la Université Pierre et Marie Curie, Paris VI (1986) i Doctor en Geografia i Història per la Universitat de Barcelona. Més de 200 persones van seguir amb força interès les paraules de l’Eudald, qui va fer un repàs sintètic d’aspectes evolutius i, curiosament per una persona que estudia el passat, va centrar el seu missatge en el futur de l’espècie humana i la importància de l’educació en aquest futur.

En el 50è aniversari de l’Escola Elisabeth, el públic assistent va poder gaudir d’una lliçó magistral d’una autoritat de reconegut prestigi en el món de l’estudi de l’ésser humà. L’Eudald no va decebre en la seva presentació i va profunditzar en temes com la crisi dels valors o la importància de la consciència en la formació dels nois i noies del futur.

El Director de l’excavació d’Atapuerca, premi príncep d’Astúries i descobridor de l’Homo Antecessor, entre d’altres aspectes destacats del seu intens currículum, va acabar la seva lliçó responent a les preguntes força interessants que li formulà el públic, entre les quals van destacar les dels alumnes d’ESO i Batxillerat, interessats per les explicacions, descobriments i fets que l’Eudald va descriure engrescant el públic assistent a l’acte.
Finalment, el Director de l’Escola, el Sr. Enric Masià, va lliurar el llibre dels 50 anys d’història que l’escola ha publicat per commemorar el mig segle d’existència d’aquesta institució educativa.