Bateig de l'Elisabeth, la geganta de l'escola

El divendres dia 28 d'octubre, s'ha presentat amb un bateig, la nova geganta Elisabeth de l'escola.

Dissenyada i realitzada per l'artista Amadeu Ferré, de Vilafranca, ha estat construïda en motiu del cinquantenari de la fundació de l'escola Elisabeth. Els seus padrins han estat els gegants de Salou, en Jaume I i la seva muller Violant, i el Mingo i la Caterina de l'escola de les Dominiques de Tarragona. Els seus padrins físics foren la Cristina Roca, mestra jubilada de l'escola, i el Miguel Garrido, President Honorari de l'escola.

La seva figura està construïda amb resina de poliester, damunt d'un cavallet fet de fusta. Té una alçada de 3 metres i pesa uns 30 kg.

Representa una mestra. Porta a la mà un llibre del poeta que dóna nom al carrer on està ubicada l'escola, en Miquel Martí i Pol.

En el seu vestit hi ha representats diferents símbols al·legòrics a la seva missió, és a dir: ensenyar i transmetre coneixement, tant intel·lectual com humà: el Sol, la Lluna, el foc, el mar i la nau grega, com a camí del saber en l'antiguitat, el cel i el planeta Terra, amb la natura de boscos i ocells, també Salou amb la Torre Vella i un element característic de l'Escola Elisabeth.

Aquesta geganta volem que sigui un referent de l'escola, tant dintre com a fora. A partir d'ara estarà present en totes les activitats escolars.

El diumenge 30 d'octubre fou presentada al poble de Salou en motiu de la Festa Major participant en la cercavila pels carrers de la vila.